E2 Shop System

¿Quién usa E2 Shop System?

El sistema E2 Shop System hace que llevar tu tienda sea más fácil que nunca con el software de fabricación basado en décadas de experiencia real en la gestión de talleres.

¿Qué es E2 Shop System?

E2 Shop System es un software de fabricación integral que pone el control total de la planta al alcance de tu mano. Diseñado solo para talleres y fabricantes a pedido o por contrato, E2 te equipa para que veas tu negocio como nunca antes y obtengas una visión general de la mejor manera de administrarlo.
Ayuda con citas rápidas y precisas, recolección de datos en tiempo real, programación flexible, entre otros.

Información sobre E2 Shop System

Shoptech Software

http://www.shoptech.com

Fundada en 1984

Resumen de precios de E2 Shop System

E2 Shop System no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de E2 Shop System

Sistemas MES (sistema de ejecución de fabricación)
Control de calidad
Gestión de cadena de suministro
Gestión de documentos
Gestión de presupuestos
Gestión de proveedores
Gestión de recursos
Previsión
Trazabilidad
CRM
Creación de informes/análisis
Gestión de activos empresariales
Gestión de almacén
Gestión de cadena de suministro
Gestión de inventarios
Gestión de la distribución
Gestión de pedidos
Gestión de proyectos
Gestión de recursos humanos
Gestión de órdenes de compra
Gestión financiera
Creación de informes/análisis
ERP (Enterprise Resource Planning)
Gestión de envíos
Gestión de la calidad
Gestión de la seguridad
Gestión de órdenes de compra
Gestión del mantenimiento
Integración contable
MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
Planificación de necesidades de material (MRP)
Presupuestos y estimaciones
Análisis hipotéticos
Gestión de la calidad
Gestión del cambio
Planificación de capacidades
Planificación de necesidades de material (MRP)
Programación
Programación automatizada
Compras
Control de calidad
Costes de trabajo
Facturación
Gestión de capacidades
Gestión de envíos
Gestión de pedidos
Gestión de pedidos de trabajo
Presupuestos y estimaciones
Programación
Seguimiento de trabajos
Trazabilidad

Reseñas de E2 Shop System

Mostrando 5 de 645 reseñas

En general
4.3/5
Facilidad de uso
4.2/5
Atención al cliente
4.5/5
Funcionalidades
4.1/5
Relación calidad-precio
4.2/5
Lisa M.
Office Manager
Maquinaria, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/2/2020

"New to E2 and already loving it"

Comentarios: Really happy with our decision!

Puntos a favor: 1. I really like the look of E2. The colors, the fonts, and the buttons are very nice to look at and work with all day.
2. The menus are very simple, not overrun with so many options that you don't really use anyway.
3. There's almost nothing I've found that I can't undo. Forgot to add freight to an invoice or posted something to the GL and realized it was wrong? It's all undoable.
4. Customer service is not outsourced and they are very quick with their replies and help. Everyone I have spoken to so far really knows this software and explains everything very clearly.
5. The report designer allows you to alter any report to fit your need.

Contras: I have no complaints about the financial side of E2. I know our estimators have issues with the lace of flexibility in regard to the quantity per parent part of engineering a job, but mostly everyone is happy. The report designer is a third-party application and it shows. Not as easy to use as the rest of E2, but still super happy to have it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/2/2020
Roy A.
President/Gen.Mgr.
Petróleo y energía, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/3/2020

"Gem-Trim of Houma, LLC (Manufacturer of Control Valve Parts)"

Comentarios: Our experience has been excellent.

Puntos a favor: Gem-Trim is a small manufacturing company of control valve parts. The E2 Shop System fit our company perfectly with the three modules we needed (Manufacturing, Financial, Quality). E2 is not a multi layered system like some of the other systems we looked at. Gem-Trim uses all three modules to a high degree and the three modules compliment each other and provides management to a vast amount of information. The E2 System is an extremely user friendly product but still gives a small company the big company profile.

Contras: There were some minor obstacles in the program we had to overcome and adjust to, but the support from the E2 staff was a tremendous help and assisted us through those situations.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/3/2020
Kate D.
General Manager
Minería y metalurgia
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    3.5/5
  • Facilidad de uso
    2.5/5
  • Características y funcionalidades
    3.5/5
  • Asistencia técnica
    4.5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 28/7/2016

"Small Business Looking for Shop Control"

Puntos a favor: Experience: We are a small family owned business that needed to get ISO certified as a requirement by our customer. We did our research and E2 was the best company to offer shop control and offer ISO certification. We have been using E2 since 2012, we have been ISO certified since 2012. We were eager and became ISO certified within 6 months (take a lot of work and dedication to get it done quickly). Overall E2 has been a great resource for us. Pros: The software is easy to use, the information that you are able to get from reports is helpful (only as good as the information put in). Easy for all employees to use with all computer skill levels. ISO documentation was extremely helpful with becoming ISO certified. Customer service is always helpful, you always get a real person to help you with your needs.

Contras: Software does not allow you to do multiple things at once, it is very simplistic which might be best. Difficult to customize it to you specific needs, it can be done but there is a cost for that. If you are a start up company this software would be great to get you going with all aspects, if you are an established company you might need to adjust how you do things. We still do all of our accounting and customer quoting from QuickBooks as that works best for our company. We do not use E2 for scheduling as we are a fast pace job shop and things change on the fly and difficult to schedule within the software.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 28/7/2016
Lucas P.
Director of Quality
Ingeniería industrial o mecánica, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    5/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/3/2020

"Used to use E2"

Comentarios: Customer support and product was good. We aren’t a machine shop and are a travel service company. E2 wasn’t offering a Mobil App at the time we needed it. That is why we moved to another software to track all employees time and expenses.

Puntos a favor: It was great at linking in-house employee hours jobs.

Contras: It was not easy for employees to change their time during the day/week. Managers had to edit it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/3/2020
Erica C.
Manager
Ingeniería industrial o mecánica, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2019

"Good software"

Comentarios: Overall this is the best application for what we need. The customer service is top notch. The custom development team is good.

Puntos a favor: I like the fact the you can route, have job costing, accounting, etc all in one area. For this type of application, this is the best software to choose from. Shoptech continues to make improvements and listens to the customers on where to improve.

Contras: The quality module needs improved as well as the scheduling. The repository in unusable.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 3/9/2019