Denali Business

Por Cougar Mountain Software

¿Quién usa Denali Business?

Esta solución presta servicios a organizaciones sin ánimo de lucro, organizaciones benéficas, instituciones educativas, agencias gubernamentales, como también a los sectores de atención médica, agricultura, contabilidad, comercio minorista, fabricación, construcción/contratación, distribución, transporte, servicios públicos.

¿Qué es Denali Business?

Cougar Mountain Software desarrolla soluciones de contabilidad muy valoradas de instalación local para empresas de pequeñas a medianas. El software insignia, DENALI, está diseñado específicamente para ser una solución de contabilidad completa que se adapta a las necesidades de tu negocio, al tiempo que mantiene un registro de auditoría imposible de interrumpir. La inteligencia comercial proporciona paneles personalizables, análisis predictivo y alertas de pulso.

Información sobre Denali Business

Cougar Mountain Software

http://www.cougarmtn.com

Fundada en 1982

Denali Business Software - 1
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Denali Business Software - 4
Denali Business Software - 1 - miniatura
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Denali Business Software - 4 - miniatura

Compara Denali Business con productos similares

Precio inicial

US$1,999.00/una vez
N/D
US$499.00/mes
N/D

Versión gratuita

Versión gratuita No
Versión gratuita No
Versión gratuita No
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Prueba gratis

Prueba gratis
Prueba gratis
Prueba gratis No
Prueba gratis

Funciones de Denali Business

  • API
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes financieros
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recibos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Integraciones de terceros
  • Libro general
  • Panel de actividades
  • Para gobiernos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Proyecciones
  • Reclamaciones de gastos
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de inventario
  • Sin ánimo de lucro
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones
  • API
  • Análisis en tiempo real
  • Búsqueda/filtro
  • Contabilidad integrada
  • Control de calidad
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Estimaciones
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la producción
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Herramientas de planificación
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Métricas de rendimiento
  • Nomenclaturas
  • Panel de actividades
  • Planificación de la producción
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la producción
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Trazabilidad
  • Varias ubicaciones
  • Visualización de datos
  • API
  • Análisis en tiempo real
  • Campos personalizables
  • Contabilidad
  • Control de calidad
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de la producción
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión financiera
  • Herramientas de planificación
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Nomenclaturas
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Planificación de la producción
  • Planificación de requisitos de material
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Proyecciones
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la producción
  • Supervisión
  • Trazabilidad
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Denali Business: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Implementación

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Alternativas a Denali Business

Más alternativas a Denali Business

Reseñas de Denali Business

Todas las reseñas

Calificación general

3.9/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3.8
Atención al cliente 3.9
Funcionalidades 3.8
Relación calidad-precio 3.4

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Sharon S.
Owner/ Office Mgr.
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/2/2016

"I am currently using the Denali software, having transitioned over from Cougar Mt Pro"

Comentarios: I am 66 years old, and do not possess all the technical skills of todays youth. Having said that, I learned Cougar Mt Software 25+ years ago. (when DOS based was the norm)! Cougar Mt Pro was easy to learn and work with. The Program writers did a great job with the transitioning into Denali. The Software is easy to access, understand and maneuver though..The Modules were well thought out and set up. It gives me what I need for our Accountant and more so. I'm an extremely cautious person that doesn't go outside the box of what is comfortable for me. For that reason, I "always" purchase and rely on the Support Contract package offered. Its worth every penny! From the girls that take your Support Request, to the Installers of new Updates, the specialist dealing with customized report needs and I can not forget or say enough good about the Technical personnel! With 25 years of working with Cougar Mt., I can honestly say the Customer Service Representatives are outstanding! Everyone is courteous, knowledgeable and focused. In the fast pace world we are in and everyone needing help "now", the turn around time from call to help is minimal. Everyone at Cougar Mt is so dedicated to helping you solve your issue! I am ever so grateful for their support team!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/2/2016
Usuario verificado
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 2/6/2017

"Not as good as CMS Pro but heading in excellent direction"

Puntos a favor: For the money, the features are excellent and I challenge you to find a better product in the price range. We have been using CMS since 1992. In fact, I still have one business doing in same revenue still using the DOS version. We also use Pro for some businesses and one business is now on Denali. The product is excellent. We didn't want to change from CMS PRO but had to. Denali is strong. Not yet better than PRO but most users won't know the difference. Bottom line: solid accounting foundation, well organized, more than capable for wholesale distributor. We are heavily customized which was not possible with Denali. Thankfully, they have partners that are very capable. I have always considered CMS one of the best business decisions I ever made.

Contras: Somewhat slower to use. Screens are not colored well so can be hard to use/ see what you're doing. I wish they would at least acknowledge the strengths of CMS Pro and work harder to identify and incorporate them into Denali. Oh, the new software programming doesn't allow you to easily move the data and run it from another location. That was a huge advantage when hard drives failed or we needed to move systems. It will be much harder now. These are not big issues but they are cons from my perspective. I'd still buy the product any day of the week and twice on Sunday.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 2/6/2017
Mark B.
President
Fabricación de productos eléctricos/electrónicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 5/9/2017

"Many features not right. My CPA hates the software."

Comentarios: Anything that is wrong with the software, they make you feel it's your fault, or they designed it that way.
Customer service feels like it's run by a your worst nightmare of a Cable Company.

Puntos a favor: History. I love history for my customer's past purchase. Multi Level Pricing for inventory. 2 Must haves for my business.

Contras: Software is more suited for a simple Cash drawer.
Forget a mixed environment, card swipe and online terminals for Credit card processing. Even Cougar Mountain does not use integrated Card Processing themselves.
Credit Cards processed though Sales do not show in Bank Reconciliation, yet Card Payments in AR do show in Bank Reconciliation.
Ask why, Because you might not make the deposit from the Sale. Just a example of odd answers from Management.
Many things just don't work the way they should. Warnings that an invoice is not printed before posting also include any on hold order not printed. Ship To address files have crossed variables. A Ship To Company Name is NOT used anywhere but in the UI for entering. Contact name becomes the Ship to Company name. This was "designed" this way. eDelivery for Invoices/Statements still limited to 75 pages per run after software has been around for a year. Their solution, just select less than 75.
eDelivery Software then tosses out system level errors. Solution, Reboot your computer as Windows 10 Pro is at fault. Even a computer from Cougar, setup just for their software.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 5/9/2017
Sandy H.
Bookkeeper
Organización cívica y social
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4.5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 31/3/2016

"We learn something new everyday, their customer service is exceptional"

Puntos a favor: The integration of all of the packages and the easy customization to your needs.
I like that you can get as much detail or as little detail as you require on your reports. The financial statements, trial balances, and audit trails work to assist you in finding any posting errors.

Contras: The payroll package. I do not like the payroll reports. I am used to easier payroll reports for my payroll taxes and I do not like that I have to use an outside Payroll company to be able to easily see what I owe. Yes I can figure it out but without the use of the outside Payroll company but with it, it is 1000 times faster. But for the extra cost of the outside company, I doubt my employer would even consider it. The customer service of Cougar Mountain is exceptional. No complaints here.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 31/3/2016
David S.
Owner
Logística y cadena de suministro
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4.5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4.5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 3/11/2015

"Best value in accounting software I have ever seen."

Puntos a favor: It can be tailored to fit nearly any need. With CMS I can get the Custom Modifications I need for some of my special needs. Right out of the box it has so many customizable options you can not imagine what all it can do. If you can not fid a way, just call CMS. They can and will find a way to fit everything you need.

Contras: It is not a pop-the-top and pour software. It can be a little complex for the beginner. But with time and use you can usually make it perform however you need.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 3/11/2015