15 años ayudando a las empresas dominicanas
a elegir el mejor software

¿Qué es Sage 300cloud?

Sage 300cloud ayuda a las empresas a gestionar sus necesidades financieras y contables. Este producto elimina la complejidad de la gestión de las finanzas comerciales a través de fronteras, divisas y ubicaciones. Sage 300cloud es muy buscado por empresas con estructuras corporativas complejas, como múltiples entidades, franquiciados y empresas con una subsidiaria internacional, ya que incluye sólidas funciones de consolidación de libro mayor y puede justificar fácil y automáticamente transferencias entre empresas.

¿Quién usa Sage 300cloud?

Empresas medianas de 50 a 1000 empleados y que obtienen entre 1 millón y 50 millones de dólares en ingresos anuales. Este producto funciona muy bien para sectores de servicios profesionales, venta mayorista/distribución, fabricación, sector público, organizaciones sin ánimo de lucro, hostelería y comercio minorista.

Sage 300cloud Software - 1

¿Tienes dudas sobre Sage 300cloud? Compara con una alternativa popular

Sage 300cloud

Sage 300cloud

4.0 (169)
US$5,500.00
año
Versión gratuita
Prueba gratuita
49
1
3.8 (169)
3.7 (169)
3.8 (169)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
US$1,922.00
año
Versión gratuita
Prueba gratuita
199
7
4.3 (20,238)
4.3 (20,238)
4.1 (20,238)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a Sage 300cloud

QuickBooks Enterprise
Funcionalidades más valoradas
Balance contable y cuadro de resultados
Contabilidad
Creación de informes financieros
NetSuite
Funcionalidades más valoradas
Diagrama de cuentas
Informes de nómina
Redacción de cheques
Microsoft To Do
Funcionalidades más valoradas
Edición de tareas
Gestión de tareas
Programación de tareas
Microsoft Excel
Funcionalidades más valoradas
Acceso sin conexión
Herramientas de colaboración
Importación y exportación de datos
Sage 50cloud Accounting
Funcionalidades más valoradas
Conciliación bancaria
Creación de informes financieros
Libro general
SAP Business One
Funcionalidades más valoradas
Control de inventario
Facturación
Gestión de inventarios
Dynamics 365
Funcionalidades más valoradas
Base de datos de contactos
Creación de informes financieros
Gestión de órdenes de compra
Kinetic
Funcionalidades más valoradas
Gestión de inventarios
Gestión de pedidos
Gestión financiera
QuickBooks Online
Funcionalidades más valoradas
Conciliación bancaria
Creación de factura
Creación de informes financieros

Opinones de Sage 300cloud

Evaluación media

En general
4.0
Facilidad de uso
3.8
Atención al cliente
3.8
Funcionalidades
3.9
Relación calidad-precio
3.7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
34%
4
38%
3
22%
2
2%
1
4%
Dominique
Dominique
Pédiatre en Camerún
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

sage 300 cloud business management

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

It is a cloud business management software combined numerous function. In other words it cans be called a Total business management software because it can handle the inventory management, financial management such as paying salary, management of inputs and outputs, bills management. Finally it can produce a report of the activity anytime and the different statistics.

Contras:

It should be set by a trained used tu take in to considering Anny important details of the business. Out of this it is a complete clouds base business management software

Patricia
Controller en Canadá
Comercio mayorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Sage 300

4.0 hace 4 años

Comentarios: Overall the program is satisfactory.

Puntos a favor:

The modules are easy to use . The screens are easy to navigate and they are user friendly. there is excellent audit tracing for each module.

Contras:

The reports are minimal. The more useful reports require you to purchase a separate license for Sage intelligence which is very expensive. the stock reports require another software program (Crystal reports ) in order to modify them. The set up screens for the customer and vendor screen do not allow for more than one email address which reduces the ability to email directly from Sage. The payroll module does not email EFT check reports to employees. You have to buy another program in order to do this (Print Boss). Overall there is a hefty price tag to purchase all the modules and add on programs to use. If you can stay with Simply, then you should.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 10,000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Sage 300cloud- A mix experience

5.0 hace 3 días Nuevo

Puntos a favor:

1, Easy to deploy 2. Extremely flexible product team 3. Good product to move all financial transitions easily( specially internationals)

Contras:

1. Integration of other tools were an issue 2. Needs mobile enable authentications like Okta

Elastol
National Procurement Officer
Filantropía, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: SoftwareAdvice

The work of SAGE 300 ERP with Me in Lusaka, Zambia

3.0 hace 7 años

Comentarios: We were trying to address the issue of going green meaning working in a paperless environment.
We benefit in many ways as we had reduced on stationery cost, and work become faster as processes were integrated in the systems.
It still requires improvement and the environment in which it works does not fully support or become compatible with local Vendors.
The advice I would give to others is that they need careful planning so that they only ask for installation of packages suitable for their environment.

Puntos a favor:

It automates manual work of processing purchase orders and eliminates physical postage of paper documents to third party (Suppliers). It integrates separate pieces of transactions into one, making work easy and shorten the overall time spent on processing one simple transaction e.g. Purchase requisition is generated by someone else then converted into a purchase order without altering many details. The system is able to make basic or advanced calculations of cost and taxes hence eliminating the burden of errors and omissions.

Contras:

It is somehow expensive to run as it requires a perpetual subscription to be made. It is a system that cannot just be installed on the PC for a lifetime. Room for improvement is still available because it has a lot of steps (clicking is too much). We could not achieve the go-green aim as most of the time we were printing out physical copies of contracts as the environment in which we used the system did not have many vendors connected to the internet.

Steven
Analyst en EE. UU.
Agricultura, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Standard useful ERP Program. Covers all the basics and goes far beyond

5.0 hace 4 meses

Puntos a favor:

Easy to use; lots of add ons; helps manage the business. Easy to pull data from the program for custom reporting.

Contras:

The recurring licensing cost, but I think that all software companies have gone to this model.