LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue

Por LogMeIn

¿Quién usa LogMeIn Rescue?

Empresas pequeñas, medianas y grandes en las áreas de TI interna, proveedores de servicios gestionados (MSP), atención al cliente en centros de ayuda profesionales y organizaciones de asistencia técnica.

¿Qué es LogMeIn Rescue?

LogMeIn Rescue es una solución de soporte remoto poderosa y fácil de usar para PC, Mac, dispositivos móviles y otros equipos. Rescue está diseñado para servir a equipos de todos los tamaños, desde pequeños centros de asistencia hasta las organizaciones de soporte más grandes del mundo y todos los intermedios. Rescue te ayuda a brindar asistencia técnica a tus empleados, clientes o ambos, con una solución que es rápida, confiable, flexible y fácil de usar.

Información sobre LogMeIn Rescue

LogMeIn

https://www.logmeinrescue.com

Fundada en 2003

Resumen de precios de LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de LogMeIn Rescue está disponible a partir de US$149.00/mes.

Precio inicial

US$149.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Formación

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de LogMeIn Rescue

Gestión de configuración
Gestión de contratos o licencias
Gestión de incidentes
Gestión de la disponibilidad
Gestión de problemas
Gestión de proyectos
Gestión de publicaciones e implementaciones
Gestión del cambio
Portal de autoservicio
Seguimiento de activos
Alertas y alzada
Almacenamiento de documentos
Chat en tiempo real
Comunicación multicanal
Creación de marca personalizable
Enrutamiento automatizado
Gestión de SLA (Service Level Agreement)
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de recursos informáticos
Gestión de tickets
Integración de correo electrónico
Portal de autoservicio
Seguimiento de interacciones
Supervisión de redes
Centro de atención telefónica de llamadas entrantes
Centro de atención telefónica de llamadas salientes
Centro de atención telefónica mixto
Chat en tiempo real
Creación de informes/análisis
Gestión de alzadas
Gestión de campañas
Gestión de colas de espera
Grabación de llamadas
Grabación de texto de llamada
Marcación manual
Marcador predictivo
Registro de llamadas
Respuesta vocal interactiva (IVR)
Sistema de marcación progresiva

Reseñas de LogMeIn Rescue

Mostrando 5 de 120 reseñas

En general
4.6/5
Facilidad de uso
4.6/5
Atención al cliente
4.4/5
Funcionalidades
4.6/5
Relación calidad-precio
4.2/5
Sergey M.
Manager, Technology Infrastructure and Compliance
Hostelería, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/7/2018

"Remote support at your finger tips"

Puntos a favor: I've used this product for many years since LogMeIn introduced it. First time I tried it I was really blown away with its ease of use and deployment. While it offers a wide spectrum of additional features, I mostly use it to remotely support my employees, who can't be visited at the given moment. It really is so seamless, that my users feel like I'm right in front of them, assisting them with the IT issues. Web-based interface for day-to-day support makes it really easy to initiate a remote assistance call. I also use it on the servers for remote support, as they are spread out around multiple locations. Very fair ROI on this product. I am looking to evaluate other LMI products in the nearest future.

Contras: Every so often I run into certain issues with LMI client application installed on my Apple computers. Usually, I'd have to reinstall the client to solve the problem. This never happens to the Windows LMI client application.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/7/2018
Bryan W.
IT Manager
Contabilidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/11/2019

"LogMeIn Rescue - Essential Support Software"

Comentarios: Essential. I couldn't possible envision doing my job properly without it. Before this software, I used to drive to my client's locations and help them out of a jam, now they know I am just a couple of clicks away. It's the one annual expense I have that I am always happy to spend.

Puntos a favor: In my industry, I tend to the needs of users inside the office and outside. LogMeIn Rescue seamlessly allows me to take over my users computer and address their needs wherever I happen to be. Quite frankly, it is the most important software I use. Not only can I control the user's computer remotely, but the Rescue console also allows me to peak inside the file directory. This allows me to move and transfer files directly between our two computers.

Contras: It's not cheap! There are alternatives that are significantly less expense, however, you get what you pay for. Rescue is robust and the extra money spent is certainly worth it. Additionally, in order to acquire full control over the user's computer, there are a couple of steps that need to be explained to the user. While most find these steps intuitive, some of my older clients find it difficult. Sometimes patience and familiarity with the Rescue commands are required to get your client on board with you.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/11/2019
Jed P.
Head of Technology & User Experience
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/11/2017

"Good, could be better, and the support is lacking"

Puntos a favor: Most of the time I can connect just fine, and the speed is alright. There are a lot of options for delivering the connection info. There is good reporting, and the ability to capture screens, as long as we are working from the office, and strong APIs.

Contras: The support is not so great. There are always long holds for phone support that almost always have to be escalated, which means a callback at a much later time. Email support is 24-hour turnaround for every single email exchanged no matter the issue, and their answer is too often something ANYONE would have already tried.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/11/2017
Usuario verificado
Owner
Redes informáticas, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/3/2020

"LogMeIn Makes it Easy"

Comentarios: LogMeIn helped us take a big step forward with remote customer support. Customers love it because it allows us to solve most of their tech problems without ever having to enter their premises. We love it because it saves us a lot of time on the road.

Puntos a favor: LogMeIn is probably the easiest remote support software I have ever used. Setup is quick and easy for both, the client in need of support and the support tech. Connections are solid and trouble-free, giving us the opportunity to provide support without tedious and annoying interruptions from glitches. And the fact that it works across multiple platforms is a bonus. Highly recommend this software!

Contras: We really found nothing that we would consider a con. Everything about the software was easy, and it did exactly what it was intended to do, free of problems and frustration.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/3/2020
Eli P.
Centralized ServicesM anager
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/7/2019

"Great Product, But a Bit oo Expensive"

Comentarios: Overall, I like the product and it gives me piece of mind when connecting to critical client machines, but the price is too high compared to other products to justify a large roll out.

Puntos a favor: Logmein works and works well. I use several remote control products and Logmein is the one that I use if I know that keeping the connection is critical. It's especially useful when the user a laptop that doesn't initie the WiFi connection until after login. The product can be configured to cache credentials and login automatically.

Contras: The price is definitely the highest for all the remote control products that I use. I use Logmein sparingly because I only purchased one license. For general day to day use, I use other less expensive products.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/7/2019