¿Quién usa Panopta?

Operadores de redes, ingenieros de DevOps, proveedores de gestión de servicios, empresas de hosting, comercio electrónico, SaaS y empresas de nivel empresarial.

¿Qué es Panopta?

Panopta proporciona supervisión de red avanzada para proveedores de servicios, empresas de alojamiento, comercio electrónico, equipos de DevOps y administradores de sistemas. Supervisa el tiempo de actividad y la velocidad en servidores de acceso público o usa el dispositivo virtual OnSight para supervisar de forma segura los servidores en una red privada detrás de un cortafuegos. Controles de grano fino con pérdida de paquetes de ping y especificaciones de tiempo de espera para comprobaciones de HTTP/S.

Información sobre Panopta

Panopta

http://www.panopta.com/

Fundada en 2007

Resumen de precios de Panopta

Panopta no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Panopta está disponible a partir de US$6.00/mes.

Precio inicial

US$6.00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Panopta

Herramientas de monitorización de redes
Creación de informes de tráfico web
Diágnostico de la red
Gestión de recursos de la red
Gestor de línea de base
Panel de comunicaciones
Supervisión de SLA
Supervisión de ancho de banda
Supervisión de la dirección IP
Supervisión de servidores
Supervisión del tiempo de funcionamiento
Supervisión del uso de internet
Acceso al registro
Creación de informes/análisis
Gestión de configuración
Migración de datos
Nivelación de carga
Seguimiento del comportamiento
Seguridad de datos
Supervisión de SLA
Supervisión de redes

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Alertas y notificaciones
Creación de informes de uso
Métricas de rendimiento
Programación del mantenimiento
Pruebas de disponibilidad
Registros de eventos
Supervisión FTP
Supervisión de transacciones
Supervisión del servidor de correo
Supervisión en tiempo real

Reseñas de Panopta

Mostrando 5 de 57 reseñas

En general
4.5/5
Facilidad de uso
4.3/5
Atención al cliente
4.6/5
Funcionalidades
4.4/5
Relación calidad-precio
4.4/5
Usuario verificado
Adjunct Faculty - College of Business & Economics
Educación superior, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2018

"Quick setup and relatively easy monitorying"

Comentarios: Overall they have been great to work with

Puntos a favor: Panopta’s support was very helpful in getting us up and running. So far it has been able to scale with our infrastrutures and is very user friendly when it comes to monitoring.

Contras: We've had some false positive alerts, but haven't had those in a while so we think it was a bug that they fixed or we didn't have it configured properly out the gate.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/12/2018
Rafe H.
VP Engineering
Servicios financieros, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/12/2016

"Solid, reliable and configurable monitoring and alerting solution"

Comentarios: We started using Panopta over a year ago after having continual problems with some of the other better-known monitoring solutions; continual false-negative reports and convoluted interfaces were causing continual problems for us. Panopta's service has proven to be very reliable, allowing us to configure the points from which our servers are monitored which mean we're getting alerts from regions very close to our users, and we've been able to extend this past simple 'ping' type tests. Their alerting services are easily configurable and adaptable, meaning our staff receives alerts promptly when necessary. We have also had no issues with simple integrations via API to any services we've wanted so far. A couple of times we haven't been able to figure out issues on our own their support has proven to be very fast to respond and diligent with following up on any lingering concerns. Happy to recommend Panopta to anyone looking for a reliable, robust monitoring solution.

Puntos a favor: Ease of use; reliability; configurability; alerting systems; easily integrated with other systems

Contras: They don't have as many 'out of the box' integrations as some of the better-known solutions, however, it hasn't proven to be a big hurdle with a little work.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15/12/2016
Karl H.
Technical Director
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016

"Solid performance, mostly"

Comentarios: Overall we're happy - all outages seem to be notified. The issue we do have is false notifications, that tend to wake up engineers in the middle of the night for no reason.

Puntos a favor: Mostly accurate

Contras: False positives.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016
Andy F.
CTO
Software informático, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016

"Just the right amount of monitoring"

Comentarios: We use Panopta as our front-line monitoring system at Nutshell, a SaaS product. In particular, we needed a tool that would notify the team via phone call, for late-night coverage. Panopta made this easy. We struggled with the iPhone app at first, but they've launched a new version which works great for us. It's nice to get an iPhone notification as a heads-up before we escalate to phone/text. The UI to attach notification schedules to services is a bit unwieldy, but they've made significant progress. We lean toward a simple configuration, ("Is the app up?"), and put members into several escalation groups (iPhone -> text -> phone). The effort, cost, and overhead of PagerDuty haven't proven necessary. Panopta's actual core monitoring platform has been bulletproof for us: no false positives, immediate notifications. It helpfully covers things like SMTP, DNS, and SSL expiry, too. We use other monitoring platforms, but Panopta is the source of truth, for both the operations team and the rest of the company!

Puntos a favor: Phone call alerting, bulletproof monitoring, straightforward monitoring of an HTTPS endpoint

Contras: The UI to add a new team member to an existing schedule is a bit kludgy

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016
Jonathan D.
Owner
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016

"Great System Monitoring Solution"

Comentarios: Panopta has been wonderful for providing server monitoring for our applications. The ability to add custom dashboards to show key metrics and add alerts when those metrics are out of policy has been key to monitoring our physical infrastructure and has allowed us to focus on running our products vs running our systems. I would highly recommend to anyone looking to monitor public/private cloud and physical systems.

Puntos a favor: - Cheaper than competitors
- More features than competitors of similar price
- Very robust dashboard an alert system

Contras: - Dashboards can be a bit difficult to change
- Not all features are obvious and can take some getting used to

Respuesta de proveedores

por Panopta el 19/12/2016

Hi Jonathan,
We agree, the current dashboard has some faults. Keep an eye out for our Dashboard revamp coming in the beginning of January! Let us know what you think and send us some feedback so we can continue to make improvements.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/12/2016