¿Qué es Pardot?

Conoce a Pardot de Salesforce: Automatización de marketing B2B en uno de los principales CRM del mundo. Pardot permite a los equipos de marketing y ventas trabajar juntos para atraer compradores, cerrar acuerdos y desarrollar las relaciones. La gestión de clientes potenciales de Pardot ofrece integración de CRM, marketing por correo electrónico, desarrollo de clientes potenciales, evaluación de clientes potenciales y creación de informes de ROI para ayudar a los equipos de marketing y ventas a trabajar juntos para generar y calificar a los clientes potenciales de ventas, acortar los ciclos de ventas y hacer un seguimiento del ROI.

¿Quién usa Pardot?

Si tu organización utiliza marketing online para la generación de clientes potenciales, probablemente seas un buen candidato para la automatización de marketing.

Vídeo de Pardot
Pardot Software - 1 Pardot Software - 2

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Pardot

4.1 (594)
Pardot
No disponible en tu país
US$1,250.00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
119
23
3.8 (594)
3.7 (594)
3.8 (594)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
US$100.00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
69
11
4.5 (158)
4.9 (158)
4.8 (158)
¿Por qué estoy viendo esto?

Alternativas a Pardot

Patrocinado
VBOUT is a lead generation and marketing automation platform to automate and centralize marketing campaigns.
MailChimp te brinda las herramientas de marketing para ser tú mismo en un escenario más grande.
SharpSpring ofrece una automatización de marketing potente y flexible con CRM totalmente integrado y gestión de redes sociales para agencias y pymes.
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La primera plataforma mundial de mensajería de clientes para el crecimiento empresarial.
Impulsa el crecimiento con Sales Cloud 360, una destacada solución de ventas que impulsa la productividad de los representantes en una de las principales plataformas de CRM del mundo.
Campaign Monitor es una herramienta de marketing por correo electrónico fácil de usar que permite a cada profesional de marketing enviar boletines de noticias hermosos y específicos.
Agrega una plataforma de software de automatización de servicio completo a tu empresa
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HubSpot es un sistema de marketing de atracción en Internet que ayuda a las empresas a encontrarse en línea y generar más clientes potenciales.
Software de automatización de marketing potente y fácil de usar que ayuda a generar clientes potenciales cualificados y convertir el gasto de marketing en ingresos.
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ActiveCampaign combina el poder del marketing por correo electrónico, la automatización de marketing y la automatización de ventas/CRM.
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Zoho CRM otorga a las organizaciones una solución completa de gestión del ciclo de vida de las relaciones con los clientes.

Opinones de Pardot

Evaluación media

En general
4.1
Facilidad de uso
3.8
Atención al cliente
3.8
Funcionalidades
4.0
Relación calidad-precio
3.7

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001

Encontrar opiniones por puntuación

5
38%
4
40%
3
17%
2
4%
1
1%
Sabal
Sabal
Data & Impact Associate
Usuario de Linkedin verificado
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Pardot for Non Profits

4.0 hace 6 meses
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
jose luis
JEFE DE CONTADURIA en Argentina
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Pardot

3.0 el mes pasado Nuevo

Puntos a favor:

La accesibilidad en el programa y software

Contras:

Lentitud en la carga de los datos y acceso.

Paula
Paula
Marketing en España
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Un buen software para marketing B2B

5.0 el año pasado

Comentarios: Un buen software pero todavía lejos de ser perfecto

Puntos a favor:

Es un software muy muy completo para la captación, gestión de leads para negocios B2B puramente. No vale para ecommerce ni negocios B2C de gran volumen.

Contras:

Uno de los mayores inconvenientes es que no ofrece sistemas de análisis buenos.. y tiene muchas carencias en los sistemas de atribución o desarrollos un poco más especificos, pero en general es un buen software.

Dede
Demand Generation Specialist en EE. UU.
Hardware informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy To Use, Great for Small Companies, Not as powerful as their competitors

4.0 hace 2 años

Comentarios: Overall I've had a positive experience with Pardot and would recommend it to others. It has been a very powerful tool for us and has helped us grow our business, generate leads, move leads through the sales funnel in an automated way, etc. It's really been great for us and I love the challenge of designing and building automations. Just be aware that its not all unicorns and butterflies. Each initiative we executed on took longer than we expected to roll out.

Puntos a favor:

The software is pretty intuitive and easy to use. There is a huge community that's eager to collaborate and assist (local user groups, blogs, the Dreamforce conference, the connections conference, twitter, slack groups, linkedin groups, etc). We utilized the product for List Emails ( about 30 each month), Automated Nurture Campaigns, Segmentation, Email Preference Center, and so much more. It is very powerful and played a key role in our marketing efforts.

Contras:

The trade off to ease-of-use is lack of complexity. After working with the platform for 5 years, I have concluded that it is a great fit for smaller companies that want to use their features in a straightforward, uncomplicated way. We are a medium sized company with multiple target audiences, some that overlap, some that don't, territories with multiple languages and a vast and diverse product line. I am regularly (daily if not weekly) frustrated by the platform's limitations. The saving grace is that there is usually a work around. We are always able to figure out how to solve a problem, but each time it requires more steps, more time, then more "overhead" to manage in the future. While, Salesforce is regularly rolling out enhancements and features, the list of wants and needs created by users is long. There are features that seem completely basic and have been in demand by the users for years that have yet to be delivered. Things that are sometimes minor but quite surprising to learn aren't included. One of Pardot's biggest weaknesses is reporting. We do all our reporting in Sales Cloud dashboards or in Excel.

Kate
Kate
Marketing & Account Management en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios financieros, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Pardot delivers on promises

5.0 hace 2 años

Comentarios: Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.

Puntos a favor:

The software is great for staying in touch with prospects and clients. It makes it easy to set up emails, create content, measure and report on results, and build stronger relationships. It’s fun to use, once you understand how it works.

Contras:

There’s a long learning curve for adopting Pardot, and if I hadn’t had a consultant to hold my hand through the integration and kick off, I’d be struggling. I find Pardot and Salesforce training to be overly confusing and it’s really hard to find what you’re looking for. It’s a knowledge based system and continually adds more and more information, and it’s not always clear if the instructions apply to you or apply to a different level of service. Other than that I highly recommend it because of all the functionality and way it can dramatically improve your digital marketing.

Saurabh
Operations Manager en RU
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

The best Marketing Automation tool out there!

5.0 hace 2 años

Comentarios: The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the last 5 years and have been able to facilitate amazing co-ordination with the Sales and Marketing teams. The automation Pardot provides also helps generate reports to measure Campaign ROI and overall lead generation.

Puntos a favor:

Pardot is unmatched in its ability to automate your marketing activities. The Engagement Program features it offers is probably the best in the market and allows you to design Customer journeys with customization based on the customer attributes as well as engagement. The WYSIWYG builder allows you to build beautiful email templates and Landing pages for Lead generation and Lead nurturing. It also integrates seamlessly with Salesforce CRM and a wide variety of 3rd party applications.

Contras:

Pardot allows you to create multiple leads with the same email address. This is a compulsory feature and causes issues with duplicate and bad data. You need to make sure the data is cleansed regularly.