17 años ayudando a las empresas dominicanas
a elegir el mejor software

Sobre Buffer

Ahorra tiempo gestionando tus redes sociales. Programa, publica y analiza todas las publicaciones en un solo lugar.

Descubre más sobre Buffer

Puntos a favor:

Easily schedule posts on various social media platforms and forget it, let Buffer takes care of it. Useful browser integrations such as Chrome extensions.

Contras:

Scheduling with IG can be difficult and it will unlink your account with no warning.

Valoraciones de Buffer

Evaluación media

Facilidad de uso
4.6
Atención al cliente
4.4
Funcionalidades
4.3
Relación calidad-precio
4.4

Probabilidad de recomendación

8.4/10

Buffer tiene una valoración global de 4.5 estrellas sobre 5 según las 1,483 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (1,483)

Kenneth
Kenneth
Senior Product Manager
Usuario de Linkedin verificado
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Buffer: Social Distance Smartly

4.0 hace 2 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Marta
manager en España
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Una gran herramienta

4.0 hace 2 años

Puntos a favor:

La atención al cliente es muy rápida y satisfactoria. Me han ayudado mucho cuando he tenido alguna duda o incidencia. La plataforma es muy útil y funciona correctamente.

Contras:

A veces la conexión de las redes sociales es un poco complicada

Josue
Josue
Abogado en Ecuador
Usuario de Linkedin verificado
Sistema judicial, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Mi experiencia en Buffer

5.0 el año pasado

Comentarios: Es de ayuda para gestionar mis redes sociales y es un gran aliado a la hora de programar contenido para que se publique en automático.

Puntos a favor:

Buffer es una gran ayuda para gestionar mis redes sociales y programar contenido.

Contras:

Algunas funciones que antes eran gratis a hora son de pago.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Productos cosméticos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Una gran herramienta para gestionar redes sociales

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Utilizada por el equipo de Comunnity manager de nuestra empresa desde hace tiempo es una herramienta muy buena que te permite programar el contenido que vas a publicar en las redes y realizar informes que te ayudan a medir tu reputación online. Lo mejor es que puedes administrar tu cuenta también desde la aplicación móvil ya que tiene aplicación tanto para androide como para iPhone. Nosotros estamos muy contentos con ella y recomendamos su uso

Contras:

Para nosotros cumple perfectamente con lo que buscamos en una aplicación así, por lo que nada negativo que reseñar

María
General Manager en España
Organización cívica y social, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Todas las redes sociales gestionadas a través un único software

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Empezar a usar Buffer ha representado un antes y un después. Centralizar la planificación y la gestión de las cuentas de las 4 principales redes sociales a través de Buffer nos ha permitido ahorrar horas de trabajo y sobre todo tener una visión centralizado de nuestra comunicación.

Contras:

Desde su implementación hemos detectado solo beneficios.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Publicaciones bien controladas para tus redes sociales

5.0 hace 3 años

Comentarios: Lo hemos usado por varios años para gestionar nuestras redes sociales y es una herramienta escanciar para mi community manager

Puntos a favor:

Con Buffer por mucho tiempo hemos programado las publicaciones de nuestras redes sociales, me gusta por que es eficaz, interfaz sencilla, te permite mucho control y sobre todo te da analíticos detalladas

Contras:

En ocasiones hemos tenido problemas para la integración de redes sociales o la desincronización, se des actualizan y eso es quizá lo único negativo, se vuelven a conectar fácilmente así que sin problemas.

Lourdes
Blogger en España
Entretenimiento, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Me facilita la vida

5.0 hace 2 años

Comentarios: Me enteré de que existía por compañeros y desde entonces no he dejado de usarlo

Puntos a favor:

Me gusta poder programar los contenidos y tener más tiempo para crearlos

Contras:

No encuentro nada que me disguste de momento

Jesus
Realtor en España
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Básico para gestionar redes sociales

3.0 hace 3 años

Comentarios: Utilizamos buffer durante unos meses hasta que decidimos cambiar de software. Durante ese tiempo la funcionalidad fue correcta y nos sirvió de maravilla.

Puntos a favor:

Sencillo de utilizar. Es fácil e intuitivo y puedes conectar varias cuentas y varias redes sociales a cada cuenta

Contras:

En comparación con otros softwares tiene menos funcionalidades y el calendario de publicaciones es más caótico

Fernando
Sales Associate en España
Artículos de lujo y joyería, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

The one that everyone uses for LinkedIn

5.0 hace 2 años

Puntos a favor:

Fácil de usarUltra sencilloHiper intuitivoLa prueba gratuita te permite una cuenta de cualquier rrss + 10 post al mesSolo por las caracterizaciones que permite, vale la pena la versión de pago

Contras:

La parte gratuita no tiene una sección de crear contenido, solamente programarlo

Divaldo
Divaldo
CEO en Portugal
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Fantastic tool for social media management

5.0 el año pasado

Comentarios: With several social networks to manage with posts, buffer monitoring solves the need for duplicated and repetitive work.

Puntos a favor:

Being able to manage several social networks in one place with the possibility of scheduling posts and monitoring engagement is one of the features that caught my attention.

Contras:

In itself the tool is excellent, however, with the emergence of other tools on the market and with more attractive prices I had to stop using it, however, I recommend it as it does its job perfectly.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Perfect for Big Teams

5.0 el año pasado

Comentarios: Over it has been great. I really appreciate the customer service

Puntos a favor:

That we can incporate our whole team without being overcharged for each team member! I also appreciate how easy it is to use and that they have an app. This is great for onboarding new users.

Contras:

I wish it notified admins faster when a post is drafted for approval and alternatively I wish it notified the person who submitted the post for approval when there post is approved and what time it is approved for.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Producción audiovisual, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

User-friendly but sometimes a bit clumsy

3.0 el año pasado

Comentarios: Overall Buffer fits quite alright with the small businesses, but is definitely not a good choice for bigger companies.

Puntos a favor:

Buffer offers an intuitive and user-friendly interface, making it accessible even for beginners. I also liked the fact the platform provides content suggestions and ideas to help you create engaging social media posts. There is even a free plan option that is efficient for very small businesses and individuals.

Contras:

The free plan has limited features and restrictions, so I went for the paid plan. It's still a bit clumsy sometimes, with recurrent bugs and tech issues. For example, it's very hard to post on LinkedIn (no tagging available). It's also not possible to post on Instagram.

Stefan
Team Leader en Rumania
Artículos de lujo y joyería, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Just ok, nothing great

3.0 hace 2 meses

Puntos a favor:

Nice and clean interface for desktop, easy to use.

Contras:

Beeds better support fot diffrent image formats.

Chris
Chris
Assistant Director en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Easy and Powerful!

5.0 hace 12 meses

Comentarios: Excellent tool that doesn't hinder workflow and is easy to use.

Puntos a favor:

A powerful tool that helps keep all our social media content organized and easy to schedule.

Contras:

I liked everything about Buffer. It was super easy to use and it was effective

James
James
Chief Investment Officer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios financieros, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Solid social media management platform with reasonable price.

4.0 el año pasado

Comentarios: Good platform for solid social media connections and publishing features. It would be nice if the interactive features were included for the base price.

Puntos a favor:

I like their logo and their multi platform functionality.

Contras:

I dislike having to pay more for the interactive inbound connectivity.

Damien
Damien
Social Media Manager en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Comercio mayorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Buffer is amazing for managing 3 accounts

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

I love how easy it is to setup your posts and just launch them with very little hassle.

Contras:

The 10 post cap on the free plan. Also, when posting to multiple accounts, it can get a bit confusing if you're not watching what you're doing.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Save time from Linkedin and Twitter scheduling

5.0 el año pasado

Comentarios: Overall is good. I use it every week and not so much. but it saves me the hassle of having to write and edit content directly on the social media channel.

Puntos a favor:

I could easily connect the channels I use for the brand. I like it supports Twitter threads and also lets me tag other companies in Linkedin post

Contras:

I can't tag friends or contacts from LinkedIn. Only companies. I don't like the scroll down of time selecting when scheduling

Ebonie
Ebonie
Marketing Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Buffer is worth the money

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

I saved the company $500 by switching to Buffer. I enjoy the software for scheduled post and analytics.

Contras:

The interface is pretty dull but simple.

Luke
Luke
Marketing Director en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great Product in a Crowded Market

4.0 el año pasado

Puntos a favor:

The price and different tiers allow you to pay a lower cost if you are looking for more basic needs. If you only manage a few accounts, this can be a great low-cost solution.

Contras:

The amount of accounts you can have on low cost options is not many, and I wish it had integration with Google Business.

Priya
Senior Data Analyst en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

It is a basic but essential tool for social network programming

5.0 el año pasado

Comentarios: We utilize Buffer to coordinate our company's presence across numerous social media platforms. We can upload all of our content by using it to schedule the publication calendar. Content is reviewed and approved by the user's permission level. Using Buffer, we can see at a glance whether or not we have scheduled too much or too little material across all of our social media channels. I have used Buffer for about three years, and it has helped me a lot in my work; also, its cost could be a lot higher, and being a very intuitive tool, it represents a good investment. It is very suitable for anyone, whether a professional or a beginner; it works very well for small, medium, or large companies; it is ideal for people who want to edit an image for a publication on social networks.

Puntos a favor:

It's a fantastic platform for social media management with many helpful features (including adding text to images before posting them on social media) and helpful customer service (including the possibility to schedule posts in advance across multiple channels). It has a straightforward design that makes it easy to get up and running. And let's remember its review system, enabling us to check articles for coherence well before publication.

Contras:

Fixing the problems you have when you try to contact users and when users try to respond would be a big step in the right direction.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

User friendly social media scheduler

5.0 hace 5 meses

Comentarios: Time saver, user-friendly scheduler. I really like it.

Puntos a favor:

User-friendly and great for posting and scheduling content across social media. Saves me time! The free version which I use allows you to post to three accounts which is great.

Contras:

There isn't much to dislike about the free version.

Spriha
Senior Digital Marketing Officer en RU
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

My Experience as a Digital Marketing Officer Using Buffer

4.0 el año pasado

Comentarios: My overall Buffer experience has been extremely positive and rewarding. Buffer has proven to be an invaluable tool in the daily tasks of our team, and it has been critical in maintaining a consistent brand image across our various social media platforms.

Puntos a favor:

As a digital marketer, I've explored various social media tools, and Buffer stands out as a top choice for several reasons. What I liked best about Buffer was its comprehensive suite of features designed for effective social media management. It has become an essential component of my digital marketing toolkit, assisting me and my team in streamlining processes and implementing effective social media strategies for our B2C company.

Contras:

My experience with Buffer has been extremely positive, but there is one area where I felt it could be improved. While Buffer's analytics provide valuable insights into post performance, the platform's analytics may lack some of the more advanced or in-depth features found in specialized analytics tools. Buffer's analytics may feel limited to marketers looking for highly detailed or granular data, such as myself.

Arienne
Director of Fundraising en Canadá
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Buffer Review

5.0 hace 11 meses

Puntos a favor:

I love buffer! It's really easy to use and connect with your different social media platforms to manage and schedule. I love that you can connect LinkedIn to make it easy. We use it regularly because it's awesome

Contras:

The only cons are mainly just budget pieces. We can't afford to pay for it, so we can only connect a few platforms instead of all of them. We can only schedule so many as well. But that's lacking of budget really.

Heather
Marketing Manager en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

I use another product now- Buffer was a good place to learn and practice.

4.0 hace 7 meses

Comentarios: It was a good place to start learning about social media scheduling, however, I use another program now due to a superior ease of use of the other product.

Puntos a favor:

It was a good place to begin to learn how to use scheduling software. It was the only service that I knew of at the time, and helped get me into the rhythm of posting to social media.

Contras:

The system changed during my time of use of this product. The explanation of the changes was minimal, and the changes were not easy to understand. I started with the free product, and that became unavailable at the time of the change, but I was not clearly informed of the new price and system.

Guy
Guy
Director en RU
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great for scheduling all your social posts

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

Setting up different social channels and scheduling posts is super easy with Buffer, it saves time, and keeps your business social feeds up to date

Contras:

Tricky to set-up multiple pages on the same social channels

AADIL
GERANT en Marruecos
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

The best aplication

5.0 el año pasado

Puntos a favor:

A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost

Contras:

A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost