Opiniones de Slack

4.7 (21,540) ¡Escribe una reseña!

Sobre Slack

Slack reúne todas tus comunicaciones en un solo lugar. Es mensajería, archivo y búsqueda en tiempo real para equipos modernos.

Descubre más sobre Slack

Puntos a favor:

And I have really enjoyed the community-centred interests people put into ensuring your challenges are taken care of is really encouraging. I love Slack for this singular effort.

Contras:

The only drawback is that we just have too many avenues where we connect and so Slack just got lost with all the other programs and didn't become a priority. This is why we no longer use it.

Valoraciones de Slack

Evaluación media

Facilidad de uso
4.6
Atención al cliente
4.4
Funcionalidades
4.5
Relación calidad-precio
4.5

Probabilidad de recomendación

8.9/10

Slack tiene una valoración global de 4.7 estrellas sobre 5 según las 21,540 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Ha utilizado Slack antes?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (21,540)

Lori
Lori
Lori
Usuario de Linkedin verificado
Medicina alternativa, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Slack is a great tool for my small business

5.0 hace 2 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Iris
Product designer en Argentina
Servicios financieros, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Herramienta que no puede faltar en un equipo de desarrollo de software

5.0 hace 7 meses

Comentarios: Excelente herramienta, con todo lo que un equipo de desarrollo de producto puede necesitar. Recomendable!

Puntos a favor:

Constantemente agregan features muy útiles y mejoran las que ya existen. Una de las que más valoro es la posibilidad de programar mensajes de chat.

Contras:

Si bien se pueden organizar los channels y mensajes, me resulta abrumadora la cantidad de elementos en la barra de la izquierda.

Usuario verificado
Marketing en España
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Un chat bueno pero con una versión gratuita limitada

4.0 el año pasado

Comentarios: Está bien para empezar sin invertir mucho dinero pero tarde o temprano tendrás que pasarte a una versión de pago.

Puntos a favor:

Slack es un chat para empresas muy completo pero en su versión gratuita ofrece muchas limitaciones. Lo bueno es que es muy intuitivo, tiene una interfaz muy amigable y ofrece muchas soluciones de integración.

Contras:

Las conversaciones no se almacenan más allá de una semana, y la información se pierde. Los archivos no son fáciles de encontrar cuando se pasan y Serenas no ofrece la posibilidad de organizar la información por carpetas.

Pablo David
Pablo David
Account executive en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excelente herramienta para conectarse en el trabajo

5.0 hace 2 años

Comentarios: Excelente herramienta reemplaza los email como medio de comunicación!

Puntos a favor:

Muy Fácil de usar, compartir archivos informacion, intuitivo y de fácil instalación, puedes tener la app en el celular en Windows así como también usarlo desde el explorador.

Contras:

Las notificaciones, a veces tardan en llegar. Pero supongo que debe ser, quizás por la velocidad de internet que cada usuario tenga

Danilo
Responsable de Seguridad IT en Argentina
Comercio minorista, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Slack una excelente manera de mantener tu equipo en contínua comunicación

5.0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Interfaz sencilla y práctica, realmente fácil de usar para los usuarios. Posee integración con múltiples soluciones de Gestión de Proyectos y Desarrollo de Software.

Contras:

Una consola de administración un poco escueta, quizás debería ser más granular con respecto a la segmentación de roles y permisos.

Raquel
SEM PCC Account Manager en España
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Buena gestión del día a día

5.0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Puedes contactar de forma sencilla y rápida con cualquier usuario de tu mismo trabajo o de otro, por lo que esto conlleva una gran mejora en la eficacia del trabajo. Puedes compartir archivos, drive, etc.

Contras:

Nada, creo que se adapta muy bien a todas las necesidades.

Víctor
Víctor
CEO en España
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Ahorra tiempo y aporta organización

5.0 hace 5 meses

Puntos a favor:

La facilidad en la comunicación y organización por temáticas de la empresa. Conexión con múltiples aplicaciones.

Contras:

Es algo lioso hacer las conexiones de aplicaciones de terceros.

Alba
Front end developer en España
Software informático, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Agradable de usar

5.0 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

Lo que más me gusta del software, a parte de todas las funcionalidades de mensajería, es el diseño de la aplicación, se hace muy agradable de usar.

Contras:

Los mensajes se pierden después de cierto tiempo, lo que te obliga a tener documentado todo lo que vayas a necesitar más adelante en otra aplicación antes de que se borre.

Pablo
Social Ads Manager en España
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Herramienta muy útil para comunicarme con mis clientes

5.0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Facilidad de uso y de instalación. Me ha facilitado la comunicación con el cliente al ser una forma de chat directo y capacidad para crear grupos de trabajo con diferentes departamentos

Contras:

Cuando hay muchos hilos de conversación es difícil encontrar el mensaje que quieres

Carlos
PMO en México
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Excelente palataforma de comunicación en equipos

5.0 hace 10 meses

Comentarios: Usar Slack ha sido una gran experiencia, es una lastima que no sea parte de todos los equipos de proyecto, la versión movil es muy buena ,se ajusta en calidad y servicios a la versión de escritorio.

Puntos a favor:

es excelente la agilidad que nos permite de comunicar a los miembros de los equipos y poder dar continuidad por parte de ellos a los topics

Contras:

ninguna al momento, aun en la temporada de prueba fue eficiente y de mucha ayuda al equipo

Ezequiel
Ezequiel
Owner en Argentina
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Slack es clave para equipos de trabajo

4.0 hace 11 meses

Comentarios: Buena experiencia en general

Puntos a favor:

Lo que mas me ha gustado es su forma sencilla de conectar interfaces o plugins para mejorar sus funcionalidades

Contras:

Lo que menos me gustó es que a veces se pone lento

Karen
Karen
Bookkeeper en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Realtime notifications

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: I use slack with the finance teams of the clients I work with. We use slack to send questions and get rapid responses.

Puntos a favor:

I work with clients all around the world, Slack is the best communication tool I have used. I am able to finish projects faster and more accurately with clients that use Slack than when using Email.

Contras:

Switching from businesses is some what complicated in the mobile app.

Goran
Owner en Croacia
Ocio, viajes y turismo, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

The only way to communicate within a team

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: I use it for all manners of communication with my team - from quick huddles when we get stuck and need a rubber ducky moment, to bigger team meetings. We have groups for smaller teams to collaborate in, we have fun channels to blow off steam, and we even use it for the food train organization.

Puntos a favor:

It is easy to use and feels natural. For us coming from Discord or IRC, it is very intuitive to understand how to use it without any learning curve whatsoever. Slack helps me connect with coworkers, share project updates, send cat photos to my team, send random funny quotes, gifs, reactions, all of it still in a very professional application that handles all of my communication needs.

Contras:

Slack sometimes becomes too much, but it is easy to mute it to focus on work so this is easily solveable.

Matija
Principal en Croacia
Educación superior, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Comunication tool for biger projects

3.0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: We use it for specific international project and overall we receive what we wanted: faster connection than email and quick tool for sharing the documents.

Puntos a favor:

Segmentation of the channels for specific parts of the project and easy drag and drop tool for attachments.

Contras:

Need for a daily login from all members of the project and understanding how channels are working.

Abhinav
Developer en India
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best Tool for Team Management and Coordination

5.0 hace 3 meses

Comentarios: Overall I love to use it and provided it has the support of integration with almost all of my tools it works as notification engine too which is one of the awesome parts of this tool.

Puntos a favor:

Slack is my daily used software for all the team meetings and sharing work details. I like it has all the features built-in that are necessary for an enterprise team management from sharing of files and chatting to video or audio conferencing.

Contras:

The support team is slow in case of any problem tho hardly we face any issue with this software it's highly reliable and one of the best things I use on daily basis.

John
Graduate Research Assistant en EE. UU.
Productos químicos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Slack is the ultimate team-discourse application

5.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Slack has drastically increased our workplace productivity, especially by promoting communication between those that work in the office, and those that work at home.

Puntos a favor:

Slack manages to maintain a comfortable work-home boundary with the introduction of different channels. The ability to create "private" channels within a workspace also helps to build community. File sharing is convenient and easy to understand, and the notification settings are remarkable.

Contras:

Often if a notification is received on one device (i.e. laptop) it will not always push to another (i.e. phone)

Usuario verificado
Lead Designer en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Producción audiovisual, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Slack: One App to Rule Them All

5.0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: I first started using Slack when it was new, back in 2013. It revolutionized my team's workflow and we were able to collaborate and expedite web design projects much more quickly. I now use it with a massive global team, and I cannot imagine using anything else.

Puntos a favor:

Slack offers a complete centralized solution for project management and team messaging.

Contras:

On large teams, the sheer amount of channels can be overwhelming. But Slack does offer ways to tidy things up.

Usuario verificado
Student en Jamaica
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great for Remote Workplaces!

5.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: I used slack during a fellowship that I was accepted for. The workplace comprised of people from all over the globe and slack was an excellent tool to bring us all together. 10/10 would recommend for remote work

Puntos a favor:

Ability to join multiple groups Ability to choose notification preferences Pinned posts for each group assist with ease of access of important information Easy location of company team members chats through the search bar Reaction emojis for posts

Contras:

Initial learning curve with first introduction to the platform but my community manager provided a comprehensive introduction video so it wasn’t too difficult to learn how to use

Usuario verificado
SDE || FULL STACK DEVELOPER en India
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 501-1,000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

One of the best communication tools

5.0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: there are many features I like about slack like huddle features especially and chatting features, user profile,

Puntos a favor:

I like the most about slack is this. 1. support third-party plugins like Figma, google calendar, google drive, todo, Jira, GitHub notifier, and many more. 2. Search is fast compared to other chat communication tools. 3. huddle features for connecting people with screen sharing.

Contras:

need to improve the user interface. that looks like too much is provided but we do not need all things. so increases complexity. so, give inside setting on-off features for what is not required as default features.

Muhammad
Muhammad
Freelancer en Pakistán
Usuario de Linkedin verificado
Redacción y edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Slack

4.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Slack is the best platform for remote jobs as it provides us to make different channels within the company the channels could be private, public or shared

Puntos a favor:

it allows us to make channels within the company Channels could be public-private and shared

Contras:

Conversations get deleted after 14 days It provides minimum file storage

Vinod
Vinod
Founder en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Good for community building

5.0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Overall experience is quite productive and helped in organizing the team communication very well.

Puntos a favor:

The best thing about slack is team collaboration and communication. The group and categories based on topic is quite good and help in segregation of content based on priority. Under these thread our discuasion is quite good.

Contras:

Some video call features would make it more appealing .

Michael
Person en Alemania
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Community Management for Non-Profit organizing

5.0 hace 6 días Nuevo

Comentarios: Setting up Slack was quite easy once we received a non-profit grant for the standard license. Some people had to be taught in detail but the transition was overall fluid and is now universally considered a smart move.

Puntos a favor:

Slack enables structured communication within and across working groups (protest planning, tech, outreach, lobbying, etc.). Having access to all relevant streams of communication in one place (that isn't the personal messenging app) is crucial to maintain any semblance of structure.

Contras:

It took some time to figure out proper ways to handle our most common workflows with or without bots and integrations (eg. voting, scheduling). Integration with our knowledge base app, Nuclino, remains barely functioning.

Sreekanta
Research Analyst en EE. UU.
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

It facilitates quicker and easier communication.

5.0 hace 7 días Nuevo

Comentarios: I adored the audio and video quality as well as the screens sharing function.

Puntos a favor:

Slack allows new users to start using it straight away with little to no setup required. The program offers a broad list of apps that may be integrated so that information can be discussed across a range of platforms from inside of Slack. Google Drive is one of the most popular programs, thus businesses who utilize Google Drive as their primary content management system should consider Slack. Slack has proven useful for both small and large businesses. Slack's numerous channels can be used by both small businesses and established organizations. It is simple to divide and conquer when each department has its own distinctive theme. It helps me and my team a lot while I am working on a research project.

Contras:

Slack is wonderful for swiftly keeping track of what's happening, but it falls short when it comes to talks that cover a wide range of topics. Deeper interactions are best left to other tools because it might be challenging to maintain a conversation from beginning to end. It can be challenging to keep up with multiple talks occurring at once, especially in a larger organization. Going back over talks to identify a specific topic can be difficult and time-consuming, even with distinct channels.

Pranav
Pranav
Chief Executive Officer en Mauricio
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 1,001-5,000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

The Ultimate Tool to Work From Home!

5.0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: Slack enables me to coordinate all my Meetings and Team communications in a very professional Manner. It has been a great platform to share our files. Screen sharing is another add on worth it.

Puntos a favor:

Slack is a well thought platform for Entrepreneurs to use and be more efficient in a timely manner. Working from home, this tool has enabled me to work everything out on a single software and this saves me a lot of time.

Contras:

Concerning the Drawbacks, i have not quite found any yet, it is very user friendly and everyday you learn something new about the various features it has.

Usuario verificado
consulting services and developing software solutions en Vietnam
Usuario de Linkedin verificado
Biotecnología, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Experience after 3 years of useing Slack

5.0 hace 2 días Nuevo

Comentarios: Slack demonstrates a strong scientific link, particularly when used for internal company communication. Slack is also user-friendly, with an easy-to-use layout and a login interaction with LinkedIn. Furthermore, as compared to other programs, this application is quite light on computers and phones.

Puntos a favor:

It is highly handy for this application to combine login with Linkin, which helps to improve connection possibilities while eliminating many redundant login processes. Also, because Slack is cross-platform (desktop, Android, and iOS), everyone in my firm can communicate with one another regardless of device. Furthermore, the possibility to connect to other storage services like Dropbox, Google Drive, GitHub... Slack's free plan allows users to save up to 10,000 messages exchanged by the team, 5GB of storage, and connect up to 5 additional carrier services.

Contras:

The storage of messages only takes place for a short time and it is necessary to update the paid application versions to use more features. This makes the free version quite limited and unpopular for long-term storage of information.

Bhavik Singh
Bhavik Singh
Content Strategist en India
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Slack: The Tool That Sent Email Conversations Packing

5.0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: The main problems we're solving is to do with communication. Since all our team members are working from the comforts of their homes, we need a place to sync all the time. Slack provides that platform. It's the place we convene and dismiss. Slack feels like home now. Everybody's connected and readily available.

Puntos a favor:

Slack is one of the tools I didn't care about until I learned about it. And ever since I did, I've come to appreciate its awesomeness. Working in a SaaS company, with a work-from-home culture, software like Slack feels like an Elixr. There are no hassles when it comes to communication... No email. Simply interact and get the job done. The feature I like the most is its Huddle feature for 2-way audio-based communication. Overall, the software is pretty easy to use. Another cool feature is putting out status (in terms of availability). Whenever I'm AFK for lunch, I put on my availability status, just in case someone decides to reach out. It might sound small, but it works wonders when you're working from home. Another cool feature is that the messages are saved no matter how long back you or some team member (who might have even left) posted it. And there are so many integrations possible, which makes it ever so interesting. Playing trivia games daily is our team's one chance to engage in a virtual fun activity space, which is kind of fun. Also, I've had the opportunity to meet so many people in the various Slack communities. I mean there are other channels, but the quality of the network is definitely right up there.

Contras:

Even though Slack is an awesome tool, there's still some scope for improvement here. For instance, even though I mentioned Huddle as one of my favorite features, I've found some of my teammates complaining about not being able to connect, which gets a bit frustrating. Apart from that, there are features to set reminders and put other commands to help manage things better. I wish there was some kind of tutorial available to learn these things earlier. Another thing I wish was there was the ability to put out memes. I mean, I get it... it's a serious kind of platform, but sometimes memes just get the job done. I'd like to conclude by saying that it'd be cool if we could delete our messages (maybe within 5 mins of posting) too apart from just being able to edit them.