18 años ayudando a las empresas dominicanas
a elegir el mejor software
Sobre Freshservice
Administra tus activos, desde Compra hasta la Baja, con facilidad.
It was easy to get started and allowed us to integrate into out ERP software to allow tickets from it.
I feel bad even complaining about it because it's so simple to use but I feel as if the interface could use an update.
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Great Overall SASS for IT
Alternativas consideradas:
Herramienta Potente de Ultima Generación, con altos estándares
Puntos a favor:
Su forma tan amigable de personalización de la solución, su seguridad.
Contras:
Su integración es un poco complicada, combinar tickets se e hizo dificil.
Freshservice una de las mejores aplicaciones para la gestión de la mesa de ayuda
Comentarios: En realidad la experiencia en general con Freshservice ha sido muy buena, debido a que constantemente están actualizándose de acuerdo a las normas Itil.
Puntos a favor:
Lo que más me gusta de freshservice es que es una herramienta muy versátil, fácil de usar e intuitiva, además de permitir una correcta visualización de la trazabilidad de los tickets que se gestionan.
Contras:
Para ser sincero, sigo sin encontrar algo que no me guste de Freshservice, ya que, como indiqué anteriormente, es una herramienta muy fácil de usar e intuitiva. Sin embargo según lo que indica mi coordinador no es muy bueno que con la licencia pro solo se tenga acceso a registrar 100 activos, después de eso hay que pagar por cada activo registrado
Es excelente para el rastreo de errores y problemas.
Puntos a favor:
me encanta su opcion de notas privadas para poder llevar un control de mis procesos.
Contras:
es un poco complejo para incorporar a otras herramientas.
Me parecio muy util
Puntos a favor:
Me gusto que las incidencias se mantienen en orden de llegada, es una herramienta muy intuitiva y facil de utilizar, aparte es facil automatizar las areas con esta herramienta.
Contras:
Su servicio al cliente se vuelve lento cuando se sobrecarga de labores, es algo que se puede mejorar con el tiempo.
Excelente herramienta
Comentarios: Prestación de servicios del área administrativa, abastecimiento, talento humano y por supuesto el manejo de la mesa de ayuda de tecnología
Puntos a favor:
Facilidad de uso, muy intuitiva, se puede administrar con conocimiento básico de ITIL, todos los módulos son muy fáciles de manejar y el soporte que brindan es muy rápido y atento
Contras:
Las licencias son muy costosas, sobre todo para usar el modulo de activos
Una gran solucion organizativa y de gestion
Comentarios: En general buena experiencia, es un programa que recomendaria, y con un poco de paciencia al.principio puede ser un gran aliado.
Puntos a favor:
Es una herramienta con una capacidad funcional elevadisima y que permite variedad de tareas desde gestion de activos, tickets, y de flujos de trabajo.Nosotros lo usamos.para gestion de inventarios y nos facilita bastante el trabajo lo que permite que el rendimiento general aumente.
Contras:
Pareciera que la interfaz es intuitiva y sencilla...pero no, al principio es un poco liosa y para gente que no controla mucho le puede resultar un poco tediosa.Tienen tambien version gratuits y demos para probar, pero.son bastante pobres en cuanto a contenido de funciones.
Buen programa
Puntos a favor:
Sobre todo la facilidad de uso y lo útil que resulta. Es muy fácil de utilizar
Contras:
De momento no me ha dado ningún problema. Lo llevo utilizando casi 1 año y funciona bastante bien
Facilidad en la gestion y en la atencion al cliente.
Comentarios: En general es una muy buena herramienta, pero para una empresa con un flujo de clientes medio, la opcion basica y la garden se queda muy corta.La version basica deberia tener alguna funcion mas.
Puntos a favor:
Es una herramienta muy practica, con posibilidad de gestionar problemas de forma multicanal, ya sea por mail, telefono,chat...Permite la visualizacion de un vistazo a todos los contratos que esten en activo, pudiendo comprobar la fecha de firma y el vencimiento.Te permite tener informes detallados para tener un idea muy visual.Tambien puedes crear flujos de trabajo personalizados para que el acto de la atencion al cliente sea lo mas rapida posible.
Contras:
Por contra, la version basicaa a pesar de estar sobre los 20 euros al mes, se queda cortisima en cuanto a funciones, como por ejemplo, la obtencion de informes personalizados, la gestion de contratos activos, o los correos ilimitados
La calidad es excelente
Comentarios: Nuestro producto anterior no contaba con un sistema personalizable y no proporcionaba a nuestros empleados una forma de seguir sus tickets una vez creados. También carecía de cualquier tipo de capacidad de elaboración de informes.
Puntos a favor:
Me ha gustado mucho tener Frehservice en nuestra organización. Ha facilitado mucho mi trabajo como gerente, ya que puedo revisar fácilmente el rendimiento del equipo, publicar anuncios para la organización e identificar las tendencias de los problemas o las solicitudes.
Contras:
Desearía que las capacidades de informe fueran más personalizables. Ha habido algunas situaciones en las que me he puesto en contacto con Frehservice para pedir ayuda sobre los informes que necesitaba, pero me he encontrado con que los informes no eran posibles. El equipo de soporte de freshservice me dijo que mis necesidades de informes se añadirían a la lista de posibles "mejoras futuras".
Alternativas consideradas:
FreshServices
Comentarios: Excelente gestor de mesa de servicios, lamentablemente pagando una versión intermedia no tiene todas las funcionalidades que si ofrecen otras herramientas por menos costo.
Puntos a favor:
Excelente Interfaz.Facilidad de uso.Facilidad de configuración.
Contras:
Diferencias significativas en los nombre de los campos según la variante de español que tienes configurado en tu perfil. Personalización de Dashboards solo es posible en la versión más costosa.
Excelente programa
Puntos a favor:
Todo muy buen producto para poder trabajar en el fácil de aprender
Contras:
Todo bien si al inicio algo difícil pero ya después fácil usarlo y entender

Solid, Reliable Ticketing Tool for our Marketing Function
Puntos a favor:
Great ticket-management tool for our Marketing function. 40+ users.
Contras:
As an IT-ticketing-borne tool, it does not always cater to the needs of a Marketing team. For more sophisticated Marketing planning, collaboration and reporting, we have now started using Freshservice.
Alternativas consideradas:
Freshservice can help you work more efficiently.
Comentarios: If I have to make a new system choice today, I would choose Fresh again.
Puntos a favor:
In Fresh, the company can achieve a comprehensive ticket management solution. It's enjoyable to work in Fresh. It's educational, visually appealing, and helps us in our operations to deliver to our customers.
Contras:
Some of the requests we've made take time to be incorporated into the Fresh roadmap.
Freshservice has made managing IT requests a breeze. Highly recommended!
Puntos a favor:
The user-friendly interface and automation features have saved me time and effort.
Contras:
I wish the reporting and analytics capabilities were more robust. Some additional customization options would be helpful too.
Most Comprehensible Ticketing System
Comentarios: FreshDesk is the first and only ticketing system our company is utilizing and it has made handling user requests so much easier. The workflow feature helps to easily divide tasks between IT staff.
Puntos a favor:
Freshservice really streamlines both the end user and IT experience. Even the least advanced users find it easy to submit tickets, and the layout is simple and comprehensible. The leaderboard and achievements features allow IT staff to evenly distribute workload as well as give users an incentive.
Contras:
I have no dissatisfaction to report with Freshservice.
Alternativas consideradas:
Great ITSM for Small team
Puntos a favor:
We use Freshservice in a small team and it works great for us. It is very easy to use. It provides all ITSM requirements. Overall it meets our requirement in IT, security and accounting team.
Contras:
So far we are happy with the product and don't have anything to dislike about it.
Alternativas consideradas:
Manage your IT Service Desk, Freshservice gets it done
Comentarios: Great! IT Service Management has become lot easier with freshservice.
Puntos a favor:
Ease of use, cross platform compatibility, multiple channels of support available.
Contras:
Needs to be more flexible and feature rich in work automations and customized fields.
Great standard feature Set on the whole, but new features seem to lag behind their FreskDesk system
Puntos a favor:
The ticketing system is really easy to use, with lots of options for workflow automations and ticket management. The app marketplace is great for extending the functionality.
Contras:
FreshService seems more like a new branching out for the company, with a complete set of tools, but lacking refinement in a lot of places. There are also odd quirks like Discuss feature button being available, even though the Discuss feature doesn't work on FreshService yet.The mobile app is a bit of a let down, as it doesn't have a dashboard like the main site which makes it much more tedious to lookup ticket queues.The Notification spam through the app is terrible, pinging each notification one at a time to the phone, which is especially annoying when it sends over 30 notifications and doesn't group them.The system has some other weird quirks, like sorting a list can only be saved when you also make a change to the filter for the list. Another issue is that there is a blur effect on the title text that doesn't always go away when scrolling back to the top of the page, resulting in some text looking very soft and fuzzy
Freshservice is a real IT service
Comentarios: Good tool to implement not only in IT infrastructure but also to other deparments
Puntos a favor:
Collobration of tickets and task in incidents and tickets
Contras:
Transferring of tickets from one instance to another instance
Gets the job done
Puntos a favor:
Easy to use and performs basic tasks well
Contras:
Not good for inventory management, missing some features
Good Tool!
Comentarios: Overall though, Freshservice is a very mature platform for change management and IT ticketing, so there really isn't anything much to complain about.
Puntos a favor:
They had a very solid API that you can access and write a wrapper around to automate ticket handeling.
Contras:
Some of the pagination features in the API were limiting and the enterprise addition requiring money for extra seats was expensive at times.
Review for Freshservice
Comentarios: Received user issue over ticket and provide solution and this will reduce time.Incident management, ticket prioritization, dashboard and SLA policy is most impactfull.
Puntos a favor:
API, access control, activity dashboard, activity tracking, speeding up resolution times, improving access to systems, escalation, notifications, streamline service management across all business lines in an enterprise, SLA are the most impactful features and it is very easy to use.
Contras:
As an user nothing found bad about freshservice while services are very good and it help us to provide solution at once place for all users. No integration with other business process.
FreshService - Essential for Ticket Management and ITSM
Comentarios: Change and Release Management have simplified and reduced the number of issues we have had as a business.One of the main benefits is the reduction in work duplication, using ticket assignation we have reduced the possibility of duplicating workloads across the teams.
Puntos a favor:
Ticket Management and Change Management are the two areas i appreciate the most. Over the years we have engaged with the Fresh Service support teams and community forums to provide feedback - which has been listened to and implemented in future updates.
Contras:
The alert management profiles and rules could do with an overhaul - at the moment we are having to setup multiple alert rules against a single Alert profile based on the content of the alert.Would be great to generate alert rules based on If / Or / And Statements.
Freshservice
Puntos a favor:
The ease of use and flexibility of the product is what makes this a great product to use. The customer service is also very efficient with any issues we may have.
Contras:
The asset management interface could be improved.
A Powerful and Flexible Ticketing System for Any Organization
Comentarios: My overall experience with Freshservice has been positive. I have found it to be a user-friendly, flexible, and scalable helpdesk solution. The features and integrations are powerful, and the reporting engine is great for tracking the performance of your IT service delivery. The customer support is also excellent.
Puntos a favor:
Freshservice is very easy to use, both for IT admins and end users. The interface is clean and intuitive, and the documentation is comprehensive. Freshservice has excellent customer support and they respond to issues/queries immediately.
Contras:
The customization options can be a bit overwhelming, especially for new users. The reporting engine is bit slow, especially for large datasets.